neděle 23. listopadu 2014

Za Honzou Zajíčkem jezděte do Poděbrad


Kdo by chtěl vzpomenout na legendárního Honzu Zajíčka, vzdát mu úctu, musí dnes do Poděbrad.
Dostal jsem E-mail od Pepíka Krejsy, že ostatky Honzy a jeho manželky byly přemístěny z Dobříše na hřbitov Poděbrady - Kluk č. 472.
Jsem už odkvetlý bývalý dálkoplaz, který je ochotný si vymýšlet historky z pochodů za pivo nebo panáka. Dědek k ničemu, kterého hned bolí nohy.
Moje cesta do Poděbrad se ale opravdu uskutečnila a zadarmo.
Přiznávám, že jsem hřbitov našel, aniž mi někdo pod nos cpal souřadnice GPS. S hrobem to bylo horší, hledal jsem celou hodinu, už jsem myslel, že odjedu s nepořízenou. Některé hroby jsem míjel počtvrté, našel jsem i číslo 471 a utrum.
Jestli Honza sedí někde na obláčku a pozoruje, určitě se mi smál na celý kolo, jak jsme ho znali a říkal:
"Hledej, blbečku!"
Našel!
Snad to byla poslední ulička.
Zvyklý na Prahu, kde kolem hřbitovů se dají koupit kytky, svíčky, neměl jsem z těchto předmětů sebou nic.
Postál jsem chvíli, udělal pár fotek. Venku za hřbitovní zdí jsem vyndal z batohu karbanátek, který jsem cítil celou dobu slídění mezi hroby, já měl hlad a chuť, ale svačit na hřbitově se snad nemá.
Posvačil jsem, ve městě vypil pivo, imaginárně si s Honzou přiťukl a moudře řekl, že tam všichni musíme.
Pokud se někomu bude zdát moje povídání o hřbitově nevhodné, ať si vzpomene na Honzu, určitě by se nezlobil.
Dále vkládám pár mapiček a fotek.


Naproti benzinové pumpě je vchod do hřbitova

Pak se jde zhruba směrem, který jsem chytře načmáral.

U zdi je ulička



Podle obrázků to musí každý najít. Vyprošuji si poznámky, že jsem to vysvětlil špatně, bral bych to jako urážku své profese, jsem zeměměřič v.v.

Tak mě napadlo na závěr. Já už jsem opravdu jen na kecání, celodenní výlet na hřbitov tam a zpátky obnáší z nádraží pěšky 5 km a jsem téměř vyčerpán.
Ale pro ty, kteří chodí, to by byl hezký pochod Po stopách hrobů Honzy Zajíčka z Dobříše do Poděbrad, podívejte se na mapu a vymýšlejte, já vám to zkritizuju.
Ještě jednou se omlouvám, že nedokážu zachovat náležitou pietu, osobně doufám, že na rozloučení s mou osobou se všichni opijou.
Ahoj  V.V.











Žádné komentáře: