pondělí 8. července 2013

Zemřel Míra Doležal

Některé zprávy člověka skutečně překvapí. Už jsem na toho příjemného parťáka málem zapomněl.
Nebyl jsem žádný blízký kamarád, několikrát jsem ho potkal, pár slov promluvil, asi i u piva před startem na nějakou stovku s ním seděl.
Míra pivo miloval, drobounký jak cyklista vrchař, říkali jsme takovým "vytrepaná detva". Bylo s podivem, že se pivo vůbec do něj vešlo.
Dokázal jich vypít před startem několik. Ovšem nesmělo jít o závod. To byl opatrný, přesto si nechával na kontroly posílat pivo, vypil jedno dvě deci.
Běžec to byl úžasný. Právě proto jsem ho nemohl tolik znát. On vyběhl, ztratil se mi a když já dokodrcal do cíle, byl na cestě do Přerova, kde žil.
Vyštrachal jsem výsledky Olomoucké stovky z roku 1983, jak byly zveřejněné v měsíčníku Maratón, který tvořil Ivo Domanský.
Je v nich moc dobře vidět výkonnostní rozdíl mezi ním a mou těžkopádnou maličkostí. Moc dobře se na ten den pamatuju. Strašné vedro. Start ve 4 ráno na stadiónu v Olomouci - Hodolanech. Tam jsem stál s Mírou na startovní čáře, načež on zmizel v dáli. Padesátikilometrový okruh se běžel dvakrát. Ráno byl ještě trochu chlad, ale druhá půlka byly galeje.
Stovka byla po rovině, ale přesto za takových podmínek 7:34... Myslel jsem, že jde o překlep.
Uteklo 30 let, ale přesto mi tahle pitomá zpráva chytla za srdíčko, byl o 4 roky mladší...
Výsledky jsou z mého soukromého archívu, proto podtržení mého jména. A nejmenuji se Vladimír, tak rodiče pojmenovali mého staršího bratra, který nikdy neběhal, ale zabýval se atletickou statistikou, proto se znal s Ivem Domanským. Ten měl geniální paměť, jen se občas spletl...

1 komentář:

Václav Víšek řekl(a)...

Zpráva:

Přátelé,

Dnes 5.7.2013 nás navždy opustil ve věku 65 let náš dlouhodobý člen a kamarád Miroslav Doležal.
Mira dostal ve středu na akci S kolem kolem Prahy infarkt, byl převezen do nemocnice Na Homolce, kde dnes ve 4 hodiny ráno zemřel.

Byl mistrem turistiky, držitelem 3 diamantových výkonnostních odznaků v pěší, cyklo a lyžařské turistice a zlatého výkonnostních odznaků ve vysokohorské turistice.

Stále je držitelem rekordu Přerova v maratonu časem 2:33:56 hod., který zaběhl 7.5.1979 v Děčíně, tehdy v dresu Lokomotivy Přerov.

Čest jeho památce!