pátek 14. června 2013

Tábor - uličky Starého města část 1

Pokračuji v putování po Táboře. Žižkovo náměstí jsem minule obešel kolem dokola.


Ale přece jenom jsem v digitálním archívu firmy Šechtl a Voseček
ještě tři fotky, u kterých mi nedalo, abych je ještě zařadil, než se vydám do uliček táborského Starého města.


01
Severní fronta Žižkova náměstí. Uprostřed Ctiborův dům, stavěný roku 1532, vlevo od něj Špitálská ulička a dům čp.5, ve kterém je dnes restaurace Beseda. My sem chodívali do hospody, která se v dobách vlády komunistů jmenovala U Lichviců


Dva záběry na malebný jihovýchodní kout Žižkova náměstí. Vpravo je Pražská ulice, vlevo Střelnická ulice. Budova vlevo je z třicátých let 20.století.



Střelnickou ulicí jsem prošel do prostoru, kde se stýká s ulicí Žižkovou a kde stojí Střelnice, postavená v letech 1894-95. Předtím tu stával skromný hostinec. Předkládám 5 porovnání, možná nadbytečných, ale těžko vybírat, každý záběr je svým způsobem zajímavý a zobrazuje proměnu prostoru. Vlevo od Střelnice je ulice Žižkova.






Záběry z Žižkovy ulice, na jejímž konci stojí vodárenská věž




Žižkova ulice v pohledu od Tržního náměstí ke Střelnici.


Pohledy na vodárenskou věž z Tržního náměstí.



Tržní náměstí




Z Tržního náměstí se vydávám Dlouhou ulici, na jejímž začátku stával hostinec a kavárna. Z více pohledů na budovu jsem vybral tři, které se mi zdály nejzajímavější.



Tam, kde začíná Dlouhá, má počátek i ulice Špitálská.


Špitální kostelí svaté Alžběty, nyní chrám Povýšení svatého Kříže Pravoslavné církve.



Směrem k Žižkovu náměstí vede rovnoběžně se Špitálskou ulice Hrnčířská.




Zažil jsem den, plný slunce, lákalo mě to fotit jen tak pro radost.

Už se těším na další cestu do Tábora.


Žádné komentáře: