středa 5. září 2012

Drobečky od Sázavy

Sázava je hezká a klidná řeka. Na to, že téměř do Prahy teče až od Žďárských vrchů, až příliš klidná. Možná trochu unavená. Měl bych se chvílemi na ni podívat. Nemůžu být všude.

Tentokrát mě sem zavály společenské záležitosti. Starých fotek od Sázavy mám dost, ale břehy řeky v srpnu jsou zelené, jak mají být. Objížděl jsem poctivě sem a tam, přejížděl po mostech, pokud to šlo, jeden záběr po druhém jsem odkládal do složky, kterou snad někdy použiju. Až zežloutne listí a poté spadne.

Zbyly jenom drobky.



Čerčany
Čerčanské nádraží je jak ze škatulky po dokončení železničního koridoru v těchto místech. Budova zůstala, už se neklopýtá přes koleje, z nástupiště na nástupiště jenom podchody, přes koleje jenom, když se železničáři nedívají. Pokrok je pokrok, ale co mám dělat s nostalgií. Mnohokrát jsem zde nastupoval a vystupoval. A pivo si dával. V Čerčanech na nádraží není hospoda! Jenom stánek se zmrzlinou. Do hospody musím ven.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Nádraží z ulice.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.pacifikem.cz


Chocerady
To bylo jediné, most se jim zatím nepodažilo zalesnit. Restaurace se zvětšila, ale přestala být restaurací. K chudému úlovku mi zazpíval Karel Gott. Ne osobně, od kolotoče. Připravovala se pouť.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.pacifikem.cz


Stříbrná Skalice
náměstí
Zde byl cíl mého putování, ani proslavenou hospodu Na Marjánce se mi nepodařilo porovnat s minulostí. Den jsem zahájil báječně. Na stolečku před vinotékou jsem vychutnal dvojku dobrého vína. Pokud by mi někdo vyčítal, že na kole se nepije, byl jsem zde pěšky, kolo dostalo volno.
Vlevo radnice, vpravo škola.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku – 7.díl (Libri 2008)


škola
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku – 7.díl (Libri 2008)


náměstí
Pohled z druhé strany. Radnice je vpravo, škola vlevo.
Starou fotku jsem okopíroval ze zapůjčené pohlednice. Letopočet mě napadl, protože popis byl český i německý.


Sázava
Černé Budy
Ulice od mostu ke klášteru. Město jsem projezdil, ale moc jsem se neradoval. Všechno jiné, záchytné body nejsou, hodně paneláků…
Zde je vidět též hodně změn, ale věžička a směr ulice… snad jsem zhruba na správném místě.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku – 6.díl (Libri 2004)



Facebook - Srovnávací fotky








Žádné komentáře: