středa 22. srpna 2012

Předonín

Před časem jsem projížděl vesnice severně od Roudnice nad Labem, dnes jsem se vydal proti toku Labe, spíš jsem putoval k Roudnici.


Vystoupil jsem z vlaku v Hněvicích, naštěstí měli Na Koreji ještě zavřeno, bylo vedro, nebezpečí, že bych cyklistiku odložil, tu bylo.


Vyjíždím do Předonína.

 
škola
Na jméno obce jsem narazil při hledání fotek z Bechlína, pod nějž Předonín patří.
Koncem 13.století vladyka bechelský provdal nejstarší ze svých dcer za pana Bycena z Cítova a k věnu patřil i Prezdnin. To jsem opsal z publikace.
Školu postavili v roce 1893, zrušili ji 1986 pro nedostatek dětí. Dnešní podobě lze těžko něco vytýkat. Čistá, upravená, genius loci zmizel včetně tehdejších cyklistů.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Podřipsko na starých pohlednicích, kterou vydalo nakladatelství Baron v roce 2008.


škola
Jiný pohled. Snad potěšení, že ani úprava silnice pro současný provoz nezlikvidovala stromy před budovou. A že vyrostly.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Podřipsko na starých pohlednicích, kterou vydalo nakladatelství Baron v roce 2008.


Pomník padlým v první světové válce stojí hned vedle školy.


čp.26
Datum staré fotky neznám, podle vývěsního štítu tu Jednota provozovala hospodu. Tedy za komunistů.


 „Léčivé lázně“
Podle publikace je název nadnesený. Prostě tam někoho vykoupali a trochu oškubali. Povaha lidí se technickým pokrokem tolik nezměnila.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Podřipsko na starých pohlednicích, kterou vydalo nakladatelství Baron v roce 2008.


  Facebook - Srovnávací fotky


Další srovnávací fotky z různých lokalit


Žádné komentáře: