sobota 4. srpna 2012

Černouček

Z Beřkovic do Černoučku je to do kopce. Tady je pravé okolí Řípu. Roztomilý název vesnice, na některých starých pohlednicích je uváděn název Černoušek. S názvoslovím si tehdy příliš hlavu nezatěžovali.
Historické fotky jsem okopíroval z publikace Podřipsko na starých pohlednicích, kterou vydalo nakladatelství Baron v roce 2008.


Přijíždím ulicí ke kostelu, krásná lípa svobody vzala za své.Pro další generace určitě vyroste jiná.


Pohled od kostela na náves. Nalevo zůstal kdysi obchodní dům pana Votrubce. Vpravo se situace změnila úplně, vzadu vykukuje špička štítu hostince.


Foceno z návsi směrem ke kostelu. Vlevo nahoře škola, kde také učil J.V.Pleva. Jako dítě jsem četl malého Bobše a byl jsem rád, že jsme chudí.


Samozřejmě, že vesnice mění svou tvář, lidé chtějí bydlet pohodlněji, proč ne. Rybníček by návsi určitě slušel. Husy už nejsou, kde by se koupaly?


Úplně mě píchlo u srdce. Rybníček byl zavezen v roce 1959. Je tu upravená křižovatka, děvčata čekají na autobus. Lavička mohla být opačně, dívali bychom se na vodu. Ale co je mi do toho, nebydlím tu.


Před hospodou vydlážděno, dá se sedět venku, kytky a přesto jakoby mi něco chybělo. Asi mládí. Na barvách na hospodě mám svůj názor, ale jsem už starej…
Na kraji Černoučku směrek ke Ctiněvsi je pěkný pohled na Řípa a v dáli na České středohoří s výraznou Milešovkou. V den mé návštěvy byl opar, v jiných dnech to musí být paráda. Zastavil jsem kolo a díval se, za mnou stál moderní dům, na terase paní.
„Je to krása, co? Já to mám každý den.“


Okolo Řípu jsem nazval tenhle soubor, ale Říp nikde. Ta krajina je ovšem kouzelná, už se těším na další návštěvu. Ale fotky jsem si udělal i jiné.




Facebook - Srovnávací fotky









Žádné komentáře: