sobota 11. června 2011

Loděnice

Loděnice, někde jenom Lodenice, čert aby se v tom vyznal, leží na potoce jménem Loděnice, kterému všichni říkají Kačák. Taky leží na bývalé silnici z Prahy do Berouna. Však proto tu prosperovaly hospody Na staré i Na nové. Obec před lety proťala dálnice. Měl by tu být proto klid. Není, jsou zde nájezdy na dálnici a bývalá hlavní silnice je plná aut. Na první pohled tu není moc příjemné místo k životu. Ale snad se pletu. Všechny československé gramofonové desky se vyráběly tady. Cementárna, přádelna, doly na železnou rudu, co tady všechno nebylo...
Pohlednic mám hodně, ale tolik se změnilo...


Loděnice
škola
Před školou vyrostl parčík, kostel skoro nevidět, vpravo restaurace Na staré stále čepuje.
Historickou pohlednici jsem okopíroval z publikace Berounsko na starých pohlednicích (Baron 2007)



Na staré
Na předchozím snímku je hlavní škola, tady hospoda Na staré.
Historickou fotku jsem okopíroval z publikace Album starých pohlednic Křivoklátsko a Český kras (Knihy 555, 2004)



Na Nové
Dnes herna, sportbar, bufet. Idyla staré venkovské zástavby vzala za své.
Historickou pohlednici jsem okopíroval z publikace Berounsko na starých pohlednicích (Baron 2007)



Plzeňská ulice
Netypické porovnání. Dnešní ulice vypadá stejně tichá jako kdysi. Není to pravda, jsou zde šňůry aut, dlouho jsem musel na tuhle situaci čekat, protože jsem musel do silnice.
Historickou pohlednici jsem okopíroval z publikace Berounsko na starých pohlednicích (Baron 2007)



Dolní Roblín
má s Loděnicí společného jen to, že jsem přes něj projížděl a při té příležitosti mi nedalo...
Na první pohled žádná velká změna. Jedna je podstatná, bývala to hospoda.
Jede se sem z Dobřichovic Karlickým údolím, bývala to vesnice, dnes najdeme hlavně rekreační chaty.
Historickou pohlednici jsem okopíroval z publikace Berounsko na starých pohlednicích (Baron 2007)





Facebook – Srovnávací fotky







Žádné komentáře: