středa 17. listopadu 2010

Nymburk

Nymburk vlastně neznám. Na náměstí jsem byl asi poprvé, trochu rozčarovaný. Myslím, že se novodobé přestavby moc nepovedly. Ze starých fotek na mě dýchá klid, pohoda. Nyní je tu značný provoz, i v sobotu v poledne. Kostelní náměstí je hned vedle a je tu úplně jiná situace, bohužel staré fotky nemám, na něj navazují pěkné městské hradby s nádherným parkem u Labe. Úplně ideální pro procházky, po obou stranách řeky jsou cyklostezky. Teploučko jak v září, jen trochu větší vítr.


Komenského třída s honosnou školou.




Tatáž budova z opačné strany. Už za Rakouska věděli, když postavit C.K. reálku, tak na Komenského třídě. Zajímavé jsou zachované sloupky od plotu vpravo. Přežily i děsivou přestavbu domu a moc mi pomohly v orientaci.




Takhle mi schovali nymburský evangelický kostel. Ani listopad nepomohl. Však mám ještě další fotku.




To jsem si pomoh. Tady už je kostel úplně schovaný. Jedině vodárna vpravo dole mi pomohla určit stanoviště. A to jsem musel moc vykukovat přes smrky.

 

K náměstí se mi nechce ani vyjadřovat.



Opět náměstí. Tenhle pohled je snad nejpříjemnější.



Takhle se přestavělo podloubí v druhé polovině dvacátého století.



Nádherně udržované hradby včetně příjemného parku u Labe mi vylepšily náladu.



Opět hradby



Pohled přes Labe na krásný kostel.



Nymburk se mi zdá nejhezčí přes Labe.






Facebook - Srovnávací fotky



Žádné komentáře: