neděle 2. března 2008

Může být magor ředitelem?



Už tu bylo minulý týden jaro. Že je teprve únor, objevil jsem při pětikilometrovém sjezdu do Řevnic. Byl jsem rád, že mám v batohu svetr. Stejně jsem byl docela promrzlý. Bylo to na grog. Bez něho se mi dělaly mžitky před očima. Na náměstí jsem si musel oči hodně promnout. Jihočeské máslo za 19,90. Za čtvrtku. Ještě jsem se praštil do hlavy a skutečně, nezdálo se mi to. V lahůdkářství prodávají dobrý chleba. Když je štěstí, bývá skoro ještě teploučký. A měkounký. A k tomu dnes přibalím do báglu i kostku másla. Má sice trvanlivost do 5.března, ale to je ještě týden, co bych neudělal pro zdraví a pro pěknou figuru. Chyběl mi nůž a tak jsem se musel smířit se skutečností, že až doma.
Jel jsem směrem na Prahu a přemýšlel (hlavou). Na podzim a hlavně před Vánocemi značně šplhala cena másla. Média milují, když je něco špatně. Proč psát o pěkných věcech? Lépe se prodávají zprávy negativní. Vůbec nechci zlehčovat značné zdražení energie, potravin. Jsem důchodce a že bych z toho byl nadšený, to tedy nejsem. Čas před Vánocemi je na zvedání cen ideální. Lidé to nějak překousnou. Zemědělci, výrobci, obchodníci, každý chceme nějakou korunu navíc. Média nás bombardují seznamy toho, co bude od Nového roku dražší. Blbá nálada.

Přesně teď vystoupí ředitel jihočeské Madety. Od 1.1.2008 budou oni prodávat máslo za 50 korun a nějaké drobné za čtvrtku. Tedy cena od výrobce. To by znamenalo, že v obchodech se cena vyšplhala až na 70 korun. Zpětně vidím, že by se tohle prohlášení dalo hodnotit jako poplašná zpráva. Skoro trestný čin. Může někdo takhle beztrestně blábolit. Copak nemá informace o cenách v Německu, v Rakousku? Nenajde se novinář, který by si tyhle skutečnosti zjistil a panu řediteli oponoval. Máslo bude přece nutně neprodejné. Ale noviny se prodají, je vyšší sledovanost a jede se dál. Kecy se zpeněžily a po dvou měsících už nikdo nenapíše, že to byla kravina.
Za bolševika bylo Jihočeské máslo značkou kvality. Bylo nejlepší a cena určená Cenovým úřadem stejná jako u výrobků z jiných mlékáren. Dnes je jenom nejdražší. Platí se za značku, protože kvalita se dost vyrovnala. Pan ředitel byl prý bolševikem, tedy spíš majitelem rudé knížky, bez které byly některé funkce nedostupné. Někdo má v genech budovat si kariéru, nemusí to vždycky být jen negativní záležitost. Dnes si schopný manažer i slušně vydělá a nemusí chodit na kobereček před stranický výbor. Je odpovědný jenom majiteli. Majiteli Madety ale zřejmě nevadí, když ředitel takhle nehorázně žvaní. Automaticky bych předpokládal, že na nejvyšších místech budou ti nejschopnější. Co vedlo ředitele k takovým prohlášením? Postrašit lidi a pak vypadat jako dobrák, když nebude úplně nejhůř? Pak mě napadá, že zrovna ochutnával kořalku, kterou ještě neznal. Ale tak vožralej snad bejt nemoh. Ještě nápad! Ale ne, to nemůže být pravda. Přece není možné, že by mohl být ředitelem významné firmy magor. To není parlament.
Možná, že někomu svitne, že neprodejné zboží se hromadí ve skladech. A musí se prodávat možná dokonce pod tržní cenou. Toho využíváme my důchodci, kteří máme čas se poflakovat po kraji. Docházím k závěru, že penzistů je moc.
Na kole vymyslím často dost blbostí, ale pak to hned zapomenu. Konečně mě napadla myšlenka! Ušetřil jsem. To nesmím zapomenout. Zastavil jsem se v pěkné knajpě. Za ušetřené peníze jsem si dal rum. Říkávali jsme této lahůdce Rozumně Uložená Měna. Vlastně teď už bych měl pít tuzemák. Ale mě už kluci z Bruselu nedostanou.
Kdyby tohle náhodou četl policajt (asi těžko, ti mají důležitější starosti), z toho výčepu jsem až domů jel mimo silniční provoz. Možná, že by se mělo povolit jezdit důchodcům na kole pod vlivem. Pokud dědek někam spadne, úředník na sociálce vydá jen příkaz. Ode dneška neposílat důchod. A státní kasa bude o kousek blíž k záchraně.




BLOG TÝDEN

Žádné komentáře: