neděle 20. dubna 2008

Komunisti na brigádu!



Vím, že komunisté asi Respekt zrovna nemilují a asi ani nečtou. Když už tu mám založený blog, chci ho využít. Všechno bylo napsáno už mnohokrát, ale táta, který mě až do své smrti varoval, abych nikdy nevěřil komunistům, mi vede ruku. Vlastně by bylo srabácké se na něj vymlouvat, ale cítím se povinen jeho památce.
Komunisté uspořádali demonstraci proti radaru na Brdech. Každý máme nárok vyjádřit svůj názor. Já tomu nerozumím. Nejsem vojenský odborník. K armádě mám negativní poměr a myslím, že na tom určitě má velký podíl skutečnost, že jsem základní vojenskou službu vykonával za komunistů. Vojenský prostor byl na Brdech už před druhou světovou válkou, ale za komunistů byl dost rozšířen. Mám turistický průvodce, kde je ještě uváděna zřícenina hradu Valdek jako přístupná. Ale o to ani nejde. Tenhle prostor je určen pro armádní účely. Jestli se mi to líbí nebo ne, je jiná věc.
Kde byli tihle demonstrující, když se stavěla sovětská raketová základna nad Dobříší? Tam se zničilo území o rozměrech zhruba 1,5 km x 0,8 km. Tolik měří objekt, kolik se zničilo při výstavbě, těžko vyčíslit. Byla přerušena přirozená spojnice Řevnic a Dobříše. Ta stará cesta tu zřejmě byla ještě v době, kdy pradědeček Volodi Uljanova očůrával rohy. Ještě na počátku sedmdesátých let tu vedla turistická stezka, v zimě se tu dalo běhat na běžkách. Najednou byl prostor přerušen, nikde žádná upozornění, jenom "Vstup zakázán" a ploty. Ani se o tom nesmělo psát. Samozřejmě, že obyvatelé z Dobříše a okolí o tom věděli, ale mluvit raději ne.
Objekt je opuštěný, jde z něj strach, kdoví co tu může být. Před časem jsem myslel, že ho nějak objedu na kole a prodíral jsem se jako blbec asi dvě hodiny kolem plotu. Pravda, moje chyba, ale aspoň znám situaci. Kde byli tihle komunističtí starostové? Nedávno se přihlásili ústy svého předsedy k "vítěznému únoru". Jsou ochotní nést tím pádem zodpovědnost za to, co se tu všechno vybudovalo? Hrdinové, kteří vědí, že je nikdo nebude zavírat, řvou jako zběsilí. Co by se asi dělo, kdyby tenkrát někdo protestoval proti sovětské raketové základně? Neskutečně drzí bolševici straší obyvatelé vesnic, které jsou kolem vojenského prostoru, že tu nebudou sbírat houby. Za jejich vlády se sem na houby nesmělo.
K únoru 1948 se přihlásili, takže by měli nést i následky. Navrhl bych jim, aby si udělali brigádu. 1.května by to bylo vhodné a mohli by pomalu začít odstraňovat tuny betonu, které jsou v lese nad Dobříší. Od Dobříše i od Řevnic se sem dá dojet po hezké lesní silnici. Z Řevnic po ní jezdívám na kole. Auta sem nesmí, ale určitě by se mohla dohodnout s lesy výjimka. Soudruh Filip je advokát, určitě by si věděl rady. Co se jen natahali lidí na nesmyslné brigády, sám jsem na ně asi dvakrát dobrovolně musel. Úředníci jezdili pomáhat zemědělcům a protože ta práce jim nebyla vlastní a udělali víc škody než užitku. A mohli by si tam dovést i Jiřinku Švorcovou, která by jim ráda udělala po práci kulturní program. A nakonec si společně zazpívat "Teď už máme, co jsme chtěli". Ten prostor je tak veliký, že by jim to vystačilo na mnoho let a neotravovali jinde. Konečně by byli k něčemu dobří.
To je prostor něco přes čtvereční kilometr, ale jakou spoušť nechala komunistická armáda na Šumavě, v oblasti Ralska, Milovic. Byla zničena kulturní krajina v oblasti Doupovských hor.
Mně bylo roku 1989 46 let. Do té doby jsem vyrostl v komunistické lži, byli jsme tu zadrátovaní jako nebezpečná zvířata. Celé mojí generaci pokřivili povahy, dodnes nevíme, čí vlastně jsme. Už jenom proto, že komunisté proti radaru protestují, mě varuje. Nevěřím jim. Ta brigáda, to by mohla být aspoň malá omluva za to, co tu vyváděli. Dobře vím, že k ničemu takovému nedojde. Jim není dáno a zázraky se nedějí.

Text byl zveřejněný na Respept blogu 20.4.2008. Do 1.9.2010 si ho otevřelo si ho 2478 čtenářů. Zalíbil se 21 z nich. 30.9.2010 byl přesunut na blog Týdne.



BLOG TÝDEN

Žádné komentáře: